Motorlu araçlarda yangının farklı nedenleri vardır. Birçok kişi arabada yangını çıkaran kısmın yakıt deposu olduğunu düşünür ancak bu yüzden araba yangınları çok acı vericidir. Şimdi bunlardan bazılarına bakalım:
- Motor ve motor parçalarından kaynaklanan yangınlar (%59)
- Yolcuların neden olduğu yangınlar (%35)
- Yakıt deposu yangınları (%2)
- Lastik ve farlardan kaynaklanan yangınlar (%3)
Araç suyunda sürekli bir eksiltme var. Fakat aşırı değil. Küçük bir eksiltme. Ancak sebebini bulamıyorum. Sürekli su koymama rağmen ertesi gün yine eksilmiş. Ne yapmalıyım?
Bu sorunun cevabı ince bir araştırmadan geçiyor. Öncelikle sıcak motora bakılmaz. Sıcak motordaki su sıcak olduğu için hortumlarda şişme yapacağından su kaçağı sıcakken olmayabilir.
Bu yüzden sıcakken kontrol etmeyin. Motorun soğumasını bekleyin. Mümkünse ertesi gün aracı çalıştırmadan olduğu yerde kontrol edin. Radyatör hortum giriş ve çıkışlarını bir fener yardımı ile inceleyin. Aracın motor altına bakın. Suyun nereden görmeye çalışın. Yer ıslanmışmı ve nereden ıslaklık gelmiş kontrol edin. Suyu eksilen radyatörün mutlaka bir yerinde kaçak vardır. Bu kontrolleri yaptınız. Sonuç alamadınız. En yakın servise aracınızı çektirin. Ve durumu kontrol ettirin. Aracı çalıştırmadan önce su seviyesinin eksik olmadığından ve aracın hararet yapmadığından emin olun. Güvenemiyor ve panik yaptıysanız bir çekici yardımı ile aracı kullanmadan çektirin.
Arabanızı düzgün eğimli olmayan bir zemine park edin. Kesinlikle eğim yokuş vs olmasın. Motoru stop edip en az 5 dk bekleyin. Beklemenizin sebebi motor yağının kartere çökmesidir. Aracın kaputunu açın. Sonrasında Motor aksamının bulunduğu bölgede bir çubuk olacak. Onu bulun. Genellik ile ön tarafta olur. Yeni nesil araçlarda ucu renkli olabiliyor. Sarı veya kırmızı şeklinde olabilir. Onu bulmaya çalışın. Onu bulduktan sonra tutup yukarı doğru çekin. Bu işlemi yaparken üstünüz başınız batmasın dikkatli olun.
Yağ çubuğu adı üzerinde yağlıdır çünkü. Sonra elinize bir temiz beş veya peçetede olabilir, çubuğu baştan aşağı silin. Paniklemeyin. Bilmediğiniz için endişeye kapılmayın. Araca zarar verecekmiş stresine kapılmayın. Araba sizin. Ve bunu yapmanız öğrenmeniz gerekiyor. Sonrasında çıkan çubuğu temiz bir şekilde çıkardığınız gibi geri takın. Yarısına kadar değil dibine kadar sokun ve çıkartın. Çıkardıktan sonra ucu yağlanan yağ çubuğunun uç kısmında cetvel bulunur. Ya da tırnak şeklinde izler. Bu izleri sayesinde yağın durumunu kontrol edebilirsiniz. Eğer hiç yağ yoksa çubuk ıslanmıyorsa, motoru çalıştırmadan en yakın servisten yada esnaftan motorunuza uygun yağ alın. Aksi taktirde motor yağsızlıktan yanabilir ve başınıza ciddi masraflar açabilir. Ayar Otomotive gelen her aracın yağ antifriz ve fren hidroliği
kontrolleri yapılmakta.
Lastiklerin canı havadır. Havasız kalan lastik sönük bir balona benzer. Havasız kalan lastiğin üzerinde jant yürür ise lastik içindeki telli kırar ve dışarıdan bişi gözükmese de yüksek süratlerde titreme ve vibrasyon yapar. Bu yüzden lastik havaları çok önemlidir. Patlayan lastik üzerinde yürümek, ve eksik bir hava ile araç kullanmak lastiğin omuzlarına binmek demektir. Yüksek hava basıncı ise hem frenlemeyi uzatacaktır, hem de fazla olan hava yüzünden taban merkezinde düzensiz aşınmalara sebep olur. Arabanızın marka ve modeline göre olması gereken hava basıncı, sürücü kapısının iç tarafında yazmaktadır. Lastik hava basınçları lastik soğukken yapılmalıdır. Sıcak lastik genleşebilir doğru basıncı yakalayamabilirsiniz.